Śpiewakom startującym w Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari towarzyszyć będą m.in. wybitni pianiści, zapewnieni przez organizatora.
Natalia Gaponenko

Od 2018 związana z Warszawską Operą Kameralną, gdzie pełni funkcję korepetytora solistów-śpiewaków. Występuje z Orkiestrą Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, realizując partie czelesty i fortepianu w spektaklach takich jak „Czarodziejski flet” W. A. Mozarta i „Medium” G. C. Menottiego, a także recytatywy na pianoforte w operach „Così fan tutte”, „Idomeneo”, „Don Giovanni” W. A. Mozarta oraz „Il giovedì grasso” G. Donizettiego. Bierze również udział w koncertach organizowanych przez Warszawską Operą Kameralną, m.in. Snack Opera i Café Mozart.
Jako vocal coach oraz pianistka orkiestrowa w latach 2015–2018 pracowała w Operze Wrocławskiej, a od 2018 roku związana jest również z Operą Bałtycką w Gdańsku. Regularnie uczestniczy w produkcjach operowych, współpracując z wybitnymi dyrygentami, takimi jak: Michał Klauza, José Maria Florêncio, Przemysław Fiugajski, Paweł Przytocki, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Matteo Pagliari, Stefan Plewniak, Marcin Sompliński, Piotr Borkowski czy Piotr Sułkowski.
Brała udział w prestiżowych warsztatach wokalnych, w tym w Young Singers Project w Salzburgu (2010), Lindemann Young Artist Development Program przy Metropolitan Opera w Nowym Jorku (2012–2013) oraz w 42. Zimowym Kursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju (2025).
Współpracuje z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, biorąc udział w projektach studenckich pod kierownictwem Michała Znanieckiego, a także z Teatrem Dramatycznym m.st. Warszawy („Człowiek z La Manchy”) oraz Teatrem Studio („Mahagonny. Ein Songspiel / Afterparty”).
Jako akompaniatorka towarzyszy śpiewakom na międzynarodowych konkursach w Polsce i za granicą, m.in. na IV Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Operze Śląskiej w Bytomiu, Belvedere Singing Competition oraz Neue Stimmen.
W Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach prowadzi kursy fonetyki oraz praktyki wykonawczej dla studentów wydziału wokalno-aktorskiego. Akompaniuje także na kursach mistrzowskich prowadzonych m. in. przez prof. Bogdana Makala, prof. Kałudiego Kałudowa i prof. Marka Rzepkę.
W latach 2022–2024 pełniła funkcję kierownika muzycznego cyklu Opera na Koszykach, organizowanego w Warszawie przez Julian Cochran Foundation, w ramach którego realizowane były m.in. „Cyganeria” G. Pucciniego, „Czarodziejski flet” oraz „Wesele Figara” W. A. Mozarta.
Manfred Schiebel

Aleksander Teliga

Umiejętności w zakresie pracy ze śpiewakami rozwijał podczas kursów mistrzowskich prowadzonych przez takie autorytety jak: Helmut Deutsch, Thomas Lausmann, Hedwig Fassbender, Izabela Kłosińska, Anna Marchwińska, Lech Napierała, Maciej Pikulski, Francesco Massimi, Siergiej Leiferkus, René Massis, Olga Pasiecznik, Matthias Rexroth, Tobias Truniger, Mariusz Kwiecień i Neil Shicoff. Pracował z tej miary dyrygentami co: Krzysztof Penderecki, Friedrich Haider, Patrick Fournillier, Łukasz Borowicz, José Maria Florêncio, Benjamin Bayl, Lothar Koenigs, Tadeusz Kozłowski, Marcin Sompoliński, Andrzej Knap, Yaroslav Shemet, Michał Klauza i inni.
Koncertował m.in. w Oper Frankfurt, Opéra de Marseille, Teatro Ghione w Rzymie, Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, Warszawskiej Operze Kameralnej, Operze Śląskiej w Bytomiu, Teatrze Polskim w Warszawie, Narodowym Forum Muzyki, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Występował także w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Białorusi, Hiszpanii oraz Korei Płd. Stale współpracuje z Orkiestrą Teatru Wielkiego - Opery Narodowej oraz Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Realizował partię b.c. na pianoforte w spektaklach „Idomeneo”, „Don Giovanni” i „Così fan tutte” W. A. Mozarta, w polskiej prapremierze „Il giovedi grasso” i „Il campanello di notte” G. Donizettiego w WOK oraz „Così fan tutte” w TW-ON.
Jako pianista konkursowy towarzyszył śpiewakom m.in.: na Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim w Warszawie (2019, 2022), Concorso Lirico Internazionale Ottavio Ziino w Rzymie (2022), Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2021, 2023), Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy (2021, 2023) gdzie otrzymał Nagrodę Specjalną dla wyróżniającego się pianisty (2021), Międzynarodowym Konkursie Operowym im. Franciszka Mireckiego w Przemyślu (2023), Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im A. Didura w Bytomiu (2024).
W charakterze pianisty-korepetytora solistów brał udział w przygotowaniu blisko 40 produkcji operowych, operetkowych i musicalowych - w tym światowych prapremier „Ślepego toru” K. Meyera, „Wòlô Bòskô“ Ł. Godyli czy „Tanga” M. Dobrzyńskiego. Współpracował z Warszawską Operą Kameralną, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Teatrem Wielkim w Poznaniu. Od 2021 roku związany zawodowo z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie. Od 2024 roku jest wykładowcą na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.