Polska | Dyrektor Artystyczna Festiwalu i Konkursu, Przewodnicząca Jury, śpiewaczka
Jest jedną z najbardziej uznanych mezzosopranistek naszych czasów podziwianą na największych scenach operowych świata. Ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie profesor Haliny Słonickiej. Brała udział w wielu międzynarodowych konkursach i w samym 1992 roku otrzymała m.in.: I nagrodę na konkursie Alfredo Krausa w Las Palmas oraz dwie nagrody dla najlepszego mezzosopranu na Międzynarodowym Konkursie im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. Była również finalistką konkursu wokalnego Belvedere w Wiedniu i Luciano Pavarottiego w Filadelfii.
Jeszcze podczas studiów, w 1991 roku, zadebiutowała w Operze Narodowej rolą Azy w Manru I.J. Paderewskiego. Po ukończeniu akademii występowała w Bremer Theater, a następnie została zaangażowana przez wiedeńską Staatsoper, gdzie debiutowała jako Polina w Damie Pikowej, a następnie jako Carmen, Magdalena w Rigoletto i Olga w Eugeniuszu Onieginie. W Wiedniu po raz pierwszy pracowała z artystami takimi jak Luciano Pavarotti czy Placido Domingo.
Kolejne lata przyniosły angaże w Semperoper w Dreźnie (1999), gdzie śpiewała między innymi Panią Quickly w Falstaffie i Ulrykę w Balu maskowym oraz w Deutsche Oper Berlin, gdzie zadebiutowała jako Pani Quickly, a następnie występowała w roli Amneris w Aidzie i po raz pierwszy wcieliła się w rolę Azuceny w Trubadurze. Do Deutsche Oper Berlin wracała jeszcze w 2007 roku, kiedy została zaproszona do roli tytułowej bohaterki w operze Cassandra i w 2011, kiedy wystąpiła jako tytułowa Dalila w Samsonie i Dalili.
W 2006 roku Małgorzata Walewska zadebiutowała w Metropolitan Opera w Nowym Jorku jako Dalila, a w roli Samsona partnerował jej José Cura. Oprócz Dalili Małgorzata Walewska zaśpiewała w Metropolitan Opera role Santuzzy i Amneris.
Kolejne ważne debiuty na międzynarodowych scenach to rola Azuceny w Królewskiej Operze Covent Garden w Londynie (2009), Mamki w Kobiecie bez cienia R. Straussa w Palacio de Bellas Artes w Meksyku (2012) i Dalili w Grand Théâtre de Genève (2012), gdzie orkiestrę prowadził Maestro Michel Plasson. Małgorzata Walewska współpracowała z wieloma światowej sławy dyrygentami takimi jak: Marco Armiliato, Seymon Bychkov, Jesus Lopez Cobos, Asher Fish, Valery Gergiev, Philippe Jordan, Vladimir Jurowski, Nicola Luisotti, Carlo Montanaro, Pier Giorgio Morandi, Stefan Soltesz, Carlo Rizzi, Massimo Zanetti czy Andriy Yurkevych. Wystąpiła na ponad 30 scenach słynnych teatrów m.in. Teatro Real w Madrycie, Teatro Nacional de São Carlos w Lisbonie, Teatro della Opera w Rzymie, Teatro Comunale w Bolonii, Seattle Opera, San Francisco Opera, Palm Beach Opera, Hawaii Opera Theater, Operze Krakowskiej, Opera Las Palmas na Gran Canarii, Grand Théâtre w Luksemburgu, Finnish National Opera w Helsinkach, Graz Opera, Washington National Opera, Baltimore Opera i Herodion Teather w Atenach. Artystka ma w swoim repertuarze także repertuar oratoryjny m.in. Messa da Requiem G. Verdiego, Stabat Mater oraz Petite Messe Solennelle G. Rossiniego, Magnificat J.S. Bacha, IX Symfonia L. van Beethovena, II i III Symfonia G. Mahlera, Msza C-dur Koronacyjna W.A. Mozarta czy Te Deum A. Brucknera.
Małgorzata Walewska daje liczne recitale z akompaniamentem fortepianu lub harfy. W programie ma wiele pieśni kompozytorów polskich i zagranicznych takich jak: G. Fauré, F. Schubert, St. Moniuszko, K. Szymanowski, F. Chopin czy P. Czajkowski oraz cykle Les nuits d'été H. Berlioza czy Wesendonck Lieder R. Wagnera. Od 2013 roku z towarzyszeniem harfistki Małgorzaty Zalewskiej wykonuje francuskie pieśni Reynaldo Hahna.
Małgorzata Walewska nagrała wiele albumów: od utworów goszczących na stałe w jej repertuarze (Voce di donna), po kolędy (Christmas Time), crossoverowe aranżacje (Walewska i przyjaciele, Mezzo) czy arie G.F. Händla, pieśni religijne i utwory organowe (Farny).
W 2014 roku Małgorzata Walewska została mianowana Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari.
W październiku 2016 r. otrzymała złoty medal Zasłużony Kulturze GLORIA ARTIS.
Jeszcze podczas studiów, w 1991 roku, zadebiutowała w Operze Narodowej rolą Azy w Manru I.J. Paderewskiego. Po ukończeniu akademii występowała w Bremer Theater, a następnie została zaangażowana przez wiedeńską Staatsoper, gdzie debiutowała jako Polina w Damie Pikowej, a następnie jako Carmen, Magdalena w Rigoletto i Olga w Eugeniuszu Onieginie. W Wiedniu po raz pierwszy pracowała z artystami takimi jak Luciano Pavarotti czy Placido Domingo.
Kolejne lata przyniosły angaże w Semperoper w Dreźnie (1999), gdzie śpiewała między innymi Panią Quickly w Falstaffie i Ulrykę w Balu maskowym oraz w Deutsche Oper Berlin, gdzie zadebiutowała jako Pani Quickly, a następnie występowała w roli Amneris w Aidzie i po raz pierwszy wcieliła się w rolę Azuceny w Trubadurze. Do Deutsche Oper Berlin wracała jeszcze w 2007 roku, kiedy została zaproszona do roli tytułowej bohaterki w operze Cassandra i w 2011, kiedy wystąpiła jako tytułowa Dalila w Samsonie i Dalili.
W 2006 roku Małgorzata Walewska zadebiutowała w Metropolitan Opera w Nowym Jorku jako Dalila, a w roli Samsona partnerował jej José Cura. Oprócz Dalili Małgorzata Walewska zaśpiewała w Metropolitan Opera role Santuzzy i Amneris.
Kolejne ważne debiuty na międzynarodowych scenach to rola Azuceny w Królewskiej Operze Covent Garden w Londynie (2009), Mamki w Kobiecie bez cienia R. Straussa w Palacio de Bellas Artes w Meksyku (2012) i Dalili w Grand Théâtre de Genève (2012), gdzie orkiestrę prowadził Maestro Michel Plasson. Małgorzata Walewska współpracowała z wieloma światowej sławy dyrygentami takimi jak: Marco Armiliato, Seymon Bychkov, Jesus Lopez Cobos, Asher Fish, Valery Gergiev, Philippe Jordan, Vladimir Jurowski, Nicola Luisotti, Carlo Montanaro, Pier Giorgio Morandi, Stefan Soltesz, Carlo Rizzi, Massimo Zanetti czy Andriy Yurkevych. Wystąpiła na ponad 30 scenach słynnych teatrów m.in. Teatro Real w Madrycie, Teatro Nacional de São Carlos w Lisbonie, Teatro della Opera w Rzymie, Teatro Comunale w Bolonii, Seattle Opera, San Francisco Opera, Palm Beach Opera, Hawaii Opera Theater, Operze Krakowskiej, Opera Las Palmas na Gran Canarii, Grand Théâtre w Luksemburgu, Finnish National Opera w Helsinkach, Graz Opera, Washington National Opera, Baltimore Opera i Herodion Teather w Atenach. Artystka ma w swoim repertuarze także repertuar oratoryjny m.in. Messa da Requiem G. Verdiego, Stabat Mater oraz Petite Messe Solennelle G. Rossiniego, Magnificat J.S. Bacha, IX Symfonia L. van Beethovena, II i III Symfonia G. Mahlera, Msza C-dur Koronacyjna W.A. Mozarta czy Te Deum A. Brucknera.
Małgorzata Walewska daje liczne recitale z akompaniamentem fortepianu lub harfy. W programie ma wiele pieśni kompozytorów polskich i zagranicznych takich jak: G. Fauré, F. Schubert, St. Moniuszko, K. Szymanowski, F. Chopin czy P. Czajkowski oraz cykle Les nuits d'été H. Berlioza czy Wesendonck Lieder R. Wagnera. Od 2013 roku z towarzyszeniem harfistki Małgorzaty Zalewskiej wykonuje francuskie pieśni Reynaldo Hahna.
Małgorzata Walewska nagrała wiele albumów: od utworów goszczących na stałe w jej repertuarze (Voce di donna), po kolędy (Christmas Time), crossoverowe aranżacje (Walewska i przyjaciele, Mezzo) czy arie G.F. Händla, pieśni religijne i utwory organowe (Farny).
W 2014 roku Małgorzata Walewska została mianowana Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari.
W październiku 2016 r. otrzymała złoty medal Zasłużony Kulturze GLORIA ARTIS.